mandag 4. april 2011

Selvportrett

I trykk og foto jobber vi nå med portrettfotografering. Jeg har ikke kommet så veldig godt i gang enda, men jeg har fått tatt noen bilder. På onsdag skal vi ut å ta bilder med Berit, håper på fint vær slik at vi får noen fine bilder. Når vi tar portrettbilder er det viktig å være kreativ, og prøve å finne en spennende vinkel. Det kan også være lurt å ta i bruk noen rekvisitter, som for eksempel en fin stol, noe stoff eller en spennende bakgrunn. 














































Her er tre portrettbilder jeg har tatt. De to første er av Mari, og der har vi tullet et stoff rundt et tre som en spennende rekvisitt. Det skaper litt mer stemning i bildet enn om det bare hadde vært en vanlig trestamme.

Det siste bildet er av Marius. Bildet er tatt oppe i London Eye fra da vi var i London i slutten av februar. Jeg syns bildet er veldig fint, mye på grunn av den fine bakgrunnen og ikke minst motivet! hihi.
 
Vi har også hatt en oppgave der vi skulle analysere et mediabilde, dette har vi brukt mye tid på og vi har hatt individuelle presentasjoner for deler av klassen. Siden dette har tatt litt tid, er dette også noe av grunnen til at vi enda ikke har kommet så godt i gang med portrettfotografering. Analyse av mediebilde var veldig spennende. Vi lærte om denotasjon og konnotasjon, det vi ser og det vi tolker. Jeg lærte å se bilder på en annen måte enn før, noe som var veldig gøy! Jeg kan legge ut oppgaven senere :-) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar