torsdag 16. desember 2010

Trykking del tre - nakne trær

Nå har vi kommet godt i gang med trykkingen av nakne trær. Jeg har laget ferdig trykkeplaten, en linoplate med motivet jeg har tegnet. Jeg har skjært ut trærne med en spesiell skjærekniv.

















Her er skissen til min linoplate. Jeg valgte å tegne tre trær, der to av dem skulle være bjørk.

















Her er mine første prøvetrykk. Som dere ser gjorde jeg noen endringer på skissen før jeg lagde linoplaten. Siden jeg ikke hadde vært "nøye" nok når jeg skjærte ut trærne, ble det noen streker rundt trærne. Men jeg syns dette bare skapte mer liv i bildet, så jeg lot det vært slik :)

















I går (onsdag 15/12) trykket jeg noen trykk med rosa farge. Jeg skrev ut et bilde av et "quote" jeg hadde på pc'n, og trykket over. Her har jeg prøvd å trykke med skje. Rammen ble mer ugjevn, noe jeg syns ble veldig spennende. Det at "quotet" kommer godt frem syns jeg også ble veldig fint!

Dette er siste timen med trykk og foto før jul. Dette første halvåret har vært veldig gøy og lærerikt, og jeg gleder meg til enda mer trykk og foto på nyåret :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar