onsdag 27. oktober 2010

kamerabevegelser

De siste ukene hadde vi om kamerabevegelser i trykk og foto. Vi skulle panorere, rotere, skyve og tilte kameraet for å få bildene slik vi ville ha dem.

Tilting
















Her har jeg funnet et motiv med vertikale linjer, nemlig et tre. Jeg tiltet kameraet samtidig som jeg tok bildet, og da fikk jeg denne effekten. Jeg brukte disse innstillingene på kameraet:
ISO: 200
Tid: 1/16
Blender: 18

Skyve/dra
















Her dro jeg kameraet mot meg, samtidig som jeg tok bilde. Bildet er ikke redigert. Jeg har brukt disse innstillingene på kameraet:
ISO: 200
Tid: 1/4
Blender: 36

Panorering



















Her dro jeg kameraet mot venstre/høyre samtidig som jeg tok bildet, det ga den effekten vi ser ovenfor. Jeg har brukt disse innstillingene på kameraet:
ISO: 800
Tid: 1/6
Blender: 16

Rotering 






















Her roterte jeg kameraet samtidig som jeg tok bildet. Jeg syns dette var ganske vanskelig å få til, men når jeg først fikk det litt til ble resultatet ganske kult. Jeg har brukt disse innstillingene på kameraet:
ISO: 200
Tid: 1/6
Blender: 18

1 kommentar:

  1. Hallo. Ja her har du flere spennende bilder med kreativ bruk av kamera. Spesielt det med tilting er bra, skyve-dra teknikk er også god. Det du har med panorering kan du kanskje øve litt mer på... Roterings bildet ok

    SvarSlett